5 gouden tips voor een regelmatige cyclus

Wil jij vandaag nog actie ondernemen om jouw onregelmatige cyclus aan te pakken én wil jij grip krijgen op je hormonen zodat je je lichaam weer kan vertrouwen?

Vul hieronder je gegevens in en ontvang het eBook direct in je inbox!

Het kan echt anders en dat
gun ik iedere vrouw!

Toen ik in 2019 stopte met de pil vanwege onze zwangerschapswens had ik nooit verwacht dat mijn cyclus weg zou blijven, laat staan dat ik PCOS had. Ik voelde me in die periode onbegrepen, onzeker en ook angstig. Zou mijn cyclus nog wel terug komen? En zou ik ooit zwanger kunnen worden?

Dankzij voeding, leefstijlaanpassingen en goede basissupplementen kwam mijn cyclus weer terug en werd ik uiteindelijk op natuurlijke wijze zwanger! Deze inzichten gun ik iedere vrouw!

Reviews

Anneroos

Ik volgde Natas al een tijdje uit interesse tot ik me realiseerde dat veel van mijn klachten kwamen door mijn hormonale cyclus. Iedere maand was ik een week lang zeer negatief, waarvan 3 dagen ronduit depressief. Dan maakte niets mij meer uit met af en toe suïcidale gedachten tot gevolg. Waar de mensen om mij heen wilden dat ik naar de huisarts ging voor anti-depressiva, stuurde ik Natas een berichtje met de vraag of ze mij kon helpen hiermee, omdat ik dacht dat zij zich vooral op PCOS klachten richtte. Zo blij was ik toen bleek dat ook ik geholpen kon worden! Ik ging all-in. De supplementen, de recepten, een boek lezen.... als ik zo snel mogelijk van die hel week af wilde komen, zou ik er ook alles aan doen. Binnen 3 maanden was ik van mijn hel week af. Mijn relatie verbeterde, de sfeer in mijn gezin verbeterde en on top of it all, viel ik ook nog eens ruim 12 kilo af! En dat terwijl ik heerlijk at. Ik geniet van het eten, heb plezier om eten te maken en snap nu wat ik moet combineren om een goede maaltijd te maken die mijn lichaam ondersteunt. Ik snap nu hoe mijn cyclus werkt, de hormonale en energetische schommelingen. Wanneer ik gas bij kan geven of juist even op de rem moet. Door dit zelf te begrijpen, kan ik de mensen om mij heen goed informeren in welke fase ik zit en mijn plannen daarop aanpassen. Dit betekent niet klakkeloos afspraken afzeggen, maar bewust stilstaan bij: waar heb ik in deze fase behoefte aan en kan ik dat op de een of andere manier inbouwen in mijn dag of activiteit? Niet langer vechten en doorbeuken, maar met begrip meebewegen. In voeding, in leefstijl en in relaties. Ik ben heel erg dankbaar dat ik mijzelf dit traject gegund heb, want ik voelde aan álles: Ik ben niet depressief, mijn hormonen zijn uit balans. Zo dankbaar dat ik hier samen met Natas aan heb kunnen werken.

Lisette

In de zomer van 2022 begon ik erg last te krijgen van pijnklachten. Dit was het voor mij 'normaal' geworden dat ik 3 van de 4 weken per maand amper kon lopen en zitten. In beweging blijven was het enige wat hielp om minder pijn te voelen maar ziekmelden hiervoor? Zeker niet. Dit 'hoort er gewoon bij'. Aangezien ik de diagnose PCOS al een tijdje op zak had en de week voor mijn eisprong de enige week was dat ik geen pijn voelde, leek mij dit enigszins met elkaar te maken hebben. Op naar het ziekenhuis en daar werd ik voor een hele lastige keuze gezet. Op dit punt raakte ik verder in de put en besloot ik het alternatieve pad te behandelen. Voor dat dit kon, kwam een kennis met een krantenartikel van Natashja. Laat ik dit eerst proberen voordat ik verder ga. Baad het niet dan schaadt het niet. Met deze instelling kwam ik bij Natashja. Zij heeft mij laten in zien hoe je je lichaam voedt in plaats van vult. Wat mijn lichaam nodig heeft om goed te kunnen werken en het mijzelf ook te gunnen. De regelmatige afspraken en het feit dat je altijd met je vragen terecht kan gaf mij het gevoel dat Natashja altijd voor mij klaar staat om mij te helpen als ik er zelf even niet uit kwam. Hierdoor was het ook niet een diëet wat je volhoudt. Ik heb heel mijn levensstijl aangepakt en ben er vol voor gegaan. Nu ongeveer een maand na het 12 weken traject, heb ik nog steeds geen pijn, ben ik liever voor mezelf en heb ik geleerd echt te luisteren naar wat mijn lichaam mij aangeeft. Ik gun elke vrouw het gevoel wat ik nu heb. Eindelijk licht na de donkere tunnel. Ik weet nu hoe ik goed voor mezelf kan zorgen en mijn PMS klachten te verminderen. Ik weet niet of ik dit zonder de handvatten van Natashja had kunnen bereiken. Groetjes Lisette

Ines

Na ongeveer 5 jaar de anticonceptiepil te slikken besloot ik om een pauze te nemen. Hierbij gebeurde er dingen die ik helemaal niet had zien aankomen: ik kreeg mijn menstruatie 6 maanden niet, hevige acne, opgeblazen pijnlijke buik, haaruitval, gewichtstoename… Na een afspraak bij de huisarts en gynaecoloog bleek het dat ik PCOS had. Een term waar ik nog nooit van had gehoord… Grote shock voor mij. De dokters raadde mij aan om terug de pil te nemen of een andere medicatie te slikken genaamd Duphaston. Na heel wat zoeken op het internet kwam ik bij Natashja terecht. Ik las eerst haar website, waar ik enorm veel bijleerde. Daarnaast volgde ik haar op Instagram en boekte ik een gratis kennismakingssessie. Zo zette ik kleine stappen en paste ik enkele dingen aan in mijn levensstijl. Ik werd bewuster en leerde veel bij over mijn eigen lichaam en de invloed van voeding. Er is niet 1 oplossing zoals Natashja het zou verwoorden, maar ‘knowledge is power’. Ten eerste maakte ik slimmere keuzes op vlak van voeding door genoeg te variëren, i.p.v. 5-6 kleinere maaltijden met snacks probeerde ik 3 grotere maaltijden per dag te eten met genoeg groenten, vezels, gezonde vetten… Hierbij leerde ik heel wat bij over zaadrotatie, waarbij ik dus heel wat meer zaden en noten ben gaan eten (chiazaad, lijnzaad, pompoenpitten, sesamzaad, amandelnoten…). Zo reguleerde ik mijn insulinelevels door de tips van Natashja te gebruiken (haar recepten zijn heerlijk en zo gemakkelijk!). En daarnaast genoot ik nog steeds van eens lekker uit eten te gaan en een dessertje te nemen of een glaasje wijn. Ten tweede begon ik elke dag met visolie (omega3) te nemen als supplement. En tenslotte genoot ik van wandelingen na mijn maaltijden of een leuke workout voor mijn ontbijt. En ja, mijn menstruatie kwam vanzelf terug! Met heel veel dank aan deze prachtige vrouw die altijd voor je klaar staat & je begeleidt wanneer nodig ❤

Hormoonbalans met Natas

Yes, ook ik wil actie ondernemen om de kans te vergroten op een regelmatige cyclus en mijn lichaam vertrouwen!

Vul hieronder je gegevens in en ontvang het eBook direct in je inbox!

Scroll naar boven